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소재 및 제품 유형별 에어리스 포장 시장 산업 분석 2025-2032

reportschem 2025. 7. 17. 18:13

포춘 비즈니스 인사이트에 따르면, 2024년 글로벌  에어리스 포장 시장  규모는 84억 5천만 달러로 평가되었습니다. 이 시장은 2025년 89억 9천만 달러에서 2032년 129억 8천만 달러로 성장하여 예측 기간 동안 연평균 5.38%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 유럽은 2024년 27.93%의 시장 점유율로 에어리스 포장 시장을 주도했습니다.

에어리스 포장 솔루션을 사용하면 제품 내부가 공기와 접촉하는 것을 방지할 수 있습니다. 이 솔루션은 유통기한 연장 및 기능성 향상 등 다양한 이점을 제공합니다. 이러한 시장 확대는 전 세계적으로 화장품 판매가 증가하고 천연 스킨케어 제품에 대한 수요가 증가한 데 기인합니다. 에어리스 포장 솔루션은 제품 내부와 공기가 접촉하지 않는 디스펜싱 시스템입니다. 이 포장은 기능성 향상 및 유통기한 연장과 같은 중요한 이점을 제공하여 소비자 경험에 상당한 가치를 더합니다. 

Fortune Business Insights™는 "무공기 포장 시장, 2025-2032"  라는 제목의 조사 보고서에서 이 정보를 제공합니다  .

무료 샘플 사본을 요청하세요;  https://www.fortunebusinessinsights.com/enquiry/request-sample-pdf/airless-packaging-market-106855

보고서에 언급된 주요 참여자 목록:

  • AptarGroup Inc. (미국)
  • 실간 홀딩스 주식회사(미국)
  • 쿼드팩(스페인)
  • HCP 패키징(중국)
  • APackaging Group(미국)
  • LUMSON SpA(이탈리아)
  • 항저우 ABC 포장 유한회사(중국)
  • 알베아 그룹(프랑스)
  • PrimePac(호주)
  • 패키징 컴퍼니(미국)
  • 버크(미국)
  • SR 패키징(중국)
  • 에버그린 리소스(미국)
  • 유로베트로캡(이탈리아)
  • 화장품 포장(중국)

분할:

플라스틱 부문은 재료가 제공하는 다양한 이점으로 인해 시장을 선도합니다.

시장은 소재별로 유리, 플라스틱, 알루미늄 등으로 세분화됩니다. 플라스틱 부문은 높은 수요로 시장을 장악하고 있습니다. 플라스틱 솔루션은 탁월한 보호 기능을 제공하여 제품의 부패, 누출, 오염을 방지합니다.  

병 및 항아리 부문, 제품 배포 확대로 주요 점유율 유지

제품 유형에 따라 시장은 튜브형, 병형, 기타형으로 구분됩니다. 병형 부문은 주요 시장 점유율을 기록하고 있습니다. 이는 다양한 맞춤형 옵션 제공으로 제품 사용이 증가하고 있기 때문입니다.

개인 관리 및 화장품 부문은 화장품의 유통기한 연장을 위한 제품 사용 증가로 인해 주요 점유율을 기록합니다.

On the basis of application, the market is fragmented into food & beverages, pharmaceuticals, personal care & cosmetics, and others. The personal care & cosmetics segment accounts for a leading market share. The product usage helps increase the shelf life of cosmetic products, which is a major factor driving segment growth.  

Based on geography, the market for airless packaging has been studied across North America, Asia Pacific, Latin America, Europe, and the Middle East & Africa.

Report Coverage:

The report gives an account of the major trends in the global market. An analysis of the industry on the basis of various segments has also been presented in the report. The market has been studied based on material, product type, application, and geography.

Drivers and Restraints:

Market Value to Surge with Growing Demand for Cosmetic Products

The escalating cosmetic product demand has led to an increased demand for sustainable packaging solutions among manufacturers. Some of the products requiring effective packaging comprise skin care creams, serums, foundations, moisturizers, and anti-ageing products. These factors are poised to drive the airless packaging market growth.

Nonetheless, the fluctuating prices of raw materials may hinder the industry's expansion to a certain extent. 

Regional Insights:

Europe Dominates the Market Due to Expanding Beauty Industry

Europe accounts for a dominating market share. In 2022, the market size in the region stood at USD 2.36 billion. The regional growth can be attributed to the presence of key manufacturing companies and the expanding beauty sector.

Latin America is the fastest-growing regional market. The regional airless packaging market share is set to expand, driven by the soaring airless technology demand from food & beverage manufacturers.

Information Source: https://www.fortunebusinessinsights.com/airless-packaging-market-106855

Competitive Landscape:

Companies Launch Advanced Products to Increase Customer Base

Major industry players are centered on the development and launch of advanced products. These initiatives are being deployed to expand their clientele base. Some of the leading industry players comprise Silgan Holdings Inc., AptarGroup, Inc., APackaging Group, and others.

Key Industry Development:

  • October 2023 – Pinard Beauty Pack and Aptar Beauty jointly unveiled the Future Airless PET, an omnichannel and fully recyclable airless packaging solution. The product is anticipated to be launched in mid-2024.
  • February 2023 – Quadpack declared the launch of a new refillable airless pen, Light Me Up. The refillable airless pen has several tips and can be utilized in both the skincare and makeup sectors. The refill system is also convenient and intuitive.
  • 2022년 11월  –  엠벨리아는 바이아 파우치 에어리스 시스템의 새로운 리필 가능 버전을 출시했습니다. 이 새로운 에어리스 시스템은 파우치 에어리스 포장 솔루션 전문 기업인 라블라보(Lablabo)와 협력하여 제작되었습니다.